فایلکده برتر( برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی )

سایت فایلکده برتر برترین مرجع فایل های تخصصی آموزشی,پروژه,تحقیق,مقاله,پاورپوینت,نمونه سوالات,گزارش کار

اطلاعیه فروشگاه

به نام خدا // کاربران گرامی به سایت فایلکده برتر خوش آمدید.// این سایت دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن، تجارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد، که از بخش پیوندها(اولین لینک) قابل بررسی می باشد. لذا با اطمینان و اعتماد کامل از این فروشگاه اینترنتی آنلاین خرید کنید و از فایلهای آموزشی نهایت استفاده را ببرید. // اخطار: با توجه به اینکه برای تهیه فایل های این سایت تلاش های زیادی توسط تیم پشتیبانی فایلکده برتر صورت گرفته است لذادر صورت مشاهده هرگونه انتشار فایل های این فروشگاه اینترنتی چه به صورت رایگان و چه برای فروش، توسط افراد حقوقی و حقیقی و سایت ها،بدون اخطار قبلی موجب پیگرد قانونی خواهد گردید.// //کاربران گرامی در صورت هر گونه پرسش یا ابهامی درباره محصولات ، خرید اینترنتی ، دانلود فایلها وهرگونه انتقاد یا پیشنهادی و .... از طریق گزینه //پشتیبانی// یا // تماس با ما// در قسمت منوی بالای صفحه سایت پیام خود را ارسال نمایید و درخواست خود را پیگیری نمایید//آدرس ایمیل: topseller.4kia@yahoo.com آیدی تلگرام:@Chemiengin // هدف ما رضایت شما عزیزان است// باتشکر

الگوی طراحی آموزشی آشور مخصوص آموزگاران ابتدایی

الگوی طراحی آموزشی آشور مخصوص آموزگاران ابتدایی

 

 

فرمت: Word ( قابل ويرايش و آماده پرينت )


تعداد صفحات: 12 صفحه

 

قسمتی از متن فایل:

 

الگوی طراحی آشور که در این جا مطرح شده ، توسط هاینک ،مولندا و راسل به نام مدل آشور بوده که با کمی تغییر در نحوه ی ارائه ی تصویری آن آورده شده است . آنچه که باید در نظر داشت این است که طرح تنها یک نوع مدل های طراحی آموزشی است.

مرحله اول :   ویژگی های دانش آموزان را معین کنید.

اولین قدم در طراحی ،شناسایی دانش آموزان است . شما باید دانش آموزان خود را بشناسید قبل از این که بتوانید بهترین رسانه ها وفعالیت ها را برای رسیدن به هدف های یادگیری انتخاب کنید دانش آموزان باید از نظر خصوصیات عمومی وتوانایی های ورودی یعنی معلومات مهارت ها ونگرش ها شناسایی شوند.

  • در طرح من چون بچه های ابتدایی مد نظر من هست با پرسیدن احوال آنها و خوش و بش سعی کردم آنها را آماده کنم تا با علاقه بیشتری به سراغ درس بروند و ببینند که طرحی که اول کار با شوخی و خنده آغاز شده در نتیجه با خود فکر کنند که تا آخر هم همین طور است. بچه های اول دبستان به عکسها و تصاویر کودکانه و زبان خودمانی علاقه دارند سعی من بر این بوده که رسمی در محتوای خود چیزی ننویسم بلکه تا می شود و امکان دارد با زبان خودمانی بنویسم.

مرحله دوم : هدف های کلی وجزئی (آنچه دانش آموزان باید بیاموزند )را تعیین کنید.

آموزش موثر بر اساس هدف های کلی وجزئی تعیین وپایه گذاری می شود هدف های کلی ومحتوا ی کتاب های درسی غالبا در نظامهای متمرکز توسط کارشناسان برنامه ریزی درسی با معلمان تعیین می شود هدف های کلی به صورت جمعی وکلی بیان می شوند وممکن است توجیهات وبرداشت های گوناگونی را به دنبال داشته باشد مثال های زیر نمونه هایی از این هدف ها هستند دانش آموزان چهار عمل اصلی را می فهمند ،دانش آموزان تا پایان سال حروف الفبا را می شناسند دانش آموزان در باره شهر های اصلی ایران ، اطلاعات جامعی خواهند داشت .هدف های جزئی بسیار روشن بیان می شوند وچگونگی رسیدن به هدفهای کلی آموزشی را مشخص می کند .تعیین هدف های جزئی غالبا توسط کتاب های درسی ودر مواردی توسط معلمان دانش اموزان ووالدین انجام می گیرد هدف ها را در سه حیطه شناختی ، عاطفی و روانی حرکتی –بیان کرده اند در حیطه شناختی ،هدف های مربوط به درک حقایق ،اصول وکاربرد قوانین ومفاهیم جای دارد .هدف هایی که با احساسات و عواطف دانش آموزان مربوط می شود در حیطه عاطفی قرار دارد .اهداف این حیطه عبارتند از :آگاهی از ارزشها وقبول آنها .اولویت ها وتعهدات هدف های حیطه روان حرکتی ، در بر گیرنده ی هدف هایی در زمینه مهارت های عملی از قبیل ماشین کردن ،دویدن وکار با رایانه است .جدول شماره 1 مثال هایی از هدف های حیطه شناختی ،عاطفی وروان حرکتی را را ئه می دهد .هدف های جزئی پیشرفت یادگیری دانش آموزان را معیین می کند واغلب ،رفتار قابل رویت وارزش یابی آنان را در نظر می گیرد ،برای مثال این نوع هدف ها فعالیت هایی از قبیل فهرست کردن ،تعریف کردن ،شرح دادن ،مقایسه کردن ،تجزیه تحلیل کردن ونمایش وارائه دادن را بیان می کنند.بنابرآنچه گفته شد تعیین هدف ها دو مزیت اساسی دارد : یکی این که دانش آموزان را از انتظارات پایانی درس آگاه می کند.

دیگر اینکه معلمان را یاری می دهد تا دقیق تر ومطابق با مطلب ونحوه ی اموزش ،عملکرد دانش آموزان را ارزش یابی کنند . آن دسته از هدف های یادگیری را که دقیقا و به صورت ملموس بیان نمی شوند ،می توان به صورت انتزاعی ومجرد بیان کرد ،مشروط به این که نحوه ی ارزش یابی آن ها –برای مثال از طریق قضاوت وعقیده ی معلمان شاگردان نیز به طور روشن مشخص شود ،مثلا "علاقه به خواندن "را می توان با مشاهده یاین که دانش آموز چه مدت زمانی را با اراده وتصمیم خود برای مطالعه در کتاب خانه می گذراند ،چند کتاب از کتاب خانه قرض می گیرد و این که با تشخیص معلمان و دانش آموزان ، مدت زمان صرف شده یا کتاب های قرض گرفته شده تا چه حد مفید وبا ارزش هستند ،ارزشیابی کرد.

مرحله ششم-برنامه ی آموزشی ارائه شده را ارزش یابی کنید وبراساس آن، در طرح آموزشی تجدیدنظر نمایید.

با استفاده از روش های گوناگون ارزش یابی،براساس هدف های آموزشی درس،پیشرفت ویادگیری دانش آموزان را ارزیابی کنید دراین بین ببینید که دانش آموزان علاوه برهدف های ازپیش تعیین شده آیا چیز دیگری آموخته اند؟آیا مطالب برایشان جالب یا خسته کننده بوده است؟ٱآنها درباره ی ارزش این مطالب چگونه می اندیشند وکیفیت تدریس شما را چگونه ارزیابی می کنند؟

به عنوان معلم کلاس کل جریان آموزش ویادگیری رامورد بازنگری قرار دهید.توجه کنید که آیا روند تدریس به آرامی وبدون برخورد با هرگونه مشکلی طی شده است.هم چنین معلوم کنید که کیفیت مواد مصرفی چگونه بوده است.براساس اطلاعاتی که در ارزش یابی خود به دست آورده اید.درس را درصورت نیاز مورد تجدید نظر قرار دهید درضمن این تجدید نظر ،ممکن است در هدف های آموزشی خود تغییراتی به وجود آورید ،روش ها وشیوه های دیگری را به کار گیرید وشکل ارزشیابی خود را تغییر دهید.

نوع برداشت ها وتجدید نظرها ،درحقیقت کیفیت تدریس شما را افزایش خواهد داد.

من در طرح خود تمام موارد مربوط به الگوهای آشور را خصوصا شش مرحله را در سر برگ مربوط به نام هر سربرگ آورده ام یعنی در هر سر برگ برای نام هر سر برگ مراحل الگوی آشور را که مطابق طرح من است آورده ام.

 

 

 

 

تهیه شده توسط سایت فایلکده برتر



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 13,900 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
olgooye-ashoor_2056026_9787.zip





دانلودپکیج جامع و کامل همه فایل های مورد نیاز مهارت آموزان ماده 28 رشته های دبیری و آموزگار ابتدایی

دانلودپکیج جامع و کامل همه فایل های مورد نیاز مهارت آموزان ماده 28 رشته های دبیری و آموزگار ابتدایی دانلودپکیج جامع و کامل همه فایل های مورد نیاز مهارت آموزان ماده 28 رشته های دبیری و آموزگار ابتدایی         توضیحات درباره پکیج جامع: همه معلمانی که از طریق آزمون استخدامی فراگیر بعد از سال 94 جذب آموزش و پرورش شده اند و یا جذب خواهند شد، طبق قانون ماده 28 دانشگاه فرهنگیان باید دوره مهارت آموزی یک ساله را طی کنند، تا بتوانند مجوز استخدام قطعی خود را از وزارت آموزش و پرورش ...

توضیحات بیشتر - دانلود 61,250 تومان 49,000 تومان 20% تخفیف